B2B Marketing Strategie

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Challenge us!

Benieuwd hoe jij online resultaten kan halen?

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring

reCAPTCHA

Spreek andere bedrijven aan met een goed uitgewerkte business-to-business marketing strategie! Business-to-business wordt vaak aangeduid als B2B, wat betekent dat je als bedrijf producten of diensten levert aan andere bedrijven. De markt waarin bedrijven elkaar bedienen is anders dan een markt, waarin een bedrijf aan consumenten levert. Budgetten zijn vaak veel groter in een B2B-markt, er zijn meer stakeholders betrokken in het aankoopproces en de tijd van een eerste contact tot de aankoop kan langer duren. 

Veel komt aan op het vertrouwen wat andere bedrijven in jou hebben. Met een goede B2B marketing strategie win je aan vertrouwen en beschrijf je waarom bedrijven juist voor jou moeten kiezen! Welke waarde lever jij aan anderen? Op welk vlak onderscheidt jouw bedrijf zich van de concurrentie? 

Van het eerste contact naar een sale

Een goed uitgewerkte B2B marketing strategie omvat verschillende stappen. Het is belangrijk om de gehele customer journey hierin mee te nemen: van het eerste contact tot aan de sale. Tijdens deze weg heb je als bedrijf de kans om vertrouwen te winnen, anderen te inspireren en bedrijven aan te zetten tot het doen van zaken. Dit kan betekenen dat je bezoekers aanzet tot het aanvragen van een offerte, tot het bestellen van producten, of tot het afnemen van een dienst.

Onderdelen van een B2B marketing strategie

In een B2B marketing strategie probeer je bezoekers naar je website te trekken, bezoekers te inspireren en vervolgens aan te zetten tot een handeling.  Verschillende factoren spelen hierbij een bepalende rol. Denk aan de vindbaarheid van je website, waaraan SEA- en SEO-marketing kunnen bijdragen. Eenmaal op je bedrijfswebsite wil een bezoeker geïnspireerd worden door de waarde die jij aan zijn of haar bedrijf kan leveren. Goede content is hierbij cruciaal! Stel een heldere content strategie op, waarin je beschrijft welke content je op welk moment publiceert en hoe je deze content vormgeeft. Kies bijvoorbeeld niet alleen voor tekst, maar combineer dit met infographics en video’s.
Eenmaal geïnspireerd is het zaak om een bezoeker om te zetten naar een klant. Je wilt de conversie hierbij optimaliseren, waardoor een conversie optimalisatie strategie altijd onderdeel zou moeten zijn van je B2B marketing strategie. Uit eerdere cases blijkt dat veel B2B bedrijven problemen ondervinden met de website. Klik hier om te ontdekken welke problemen veel worden gemaakt.  

Hulp bij het uitwerken van een B2B marketing strategie

Het uitwerken van een business-to-business marketing strategie is vaak niet eenvoudig. Hoe weet je bijvoorbeeld welke content bedrijven kan inspireren? Op welke manier zorg je dat duidelijk is welke waarde jouw bedrijf aan anderen biedt? Enzovoorts. Social Elephant helpt je hier graag bij! Wij nemen je bij de hand en bekijken samen, hoe je de online marketingstrategie van je bedrijf verbeterd kan worden. Jij vertelt ons waarom je bedrijf uniek is, waarna wij dit omzetten naar een inspirerende en innovatieve B2B marketing strategie. Overigens is het ook geen slecht plan om eens na te denken over de Development

Voor ons betekent dat niet zoveel mogelijk geld in advertenties steken. Wij zoeken naar creatieve manieren om je merk, onderdeel van je branding strategie, neer te zetten! Dit doen we onder meer door gebruik te maken van inspirerende content, social media en goed uitgewerkte SEA-campagnes. Zo helpen we jou verder!

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden