Call Tracking

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Challenge us!

Benieuwd hoe jij online resultaten kan halen?

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring

reCAPTCHA

Het is lastig om uit te vinden via welke kanalen telefoongesprekken binnenkomen en dus inzicht te krijgen waar je het best kunt adverteren. Door de inzet van Call Tracking wordt dit inzichtelijk. Het koppelt online kanalen aan offline telefoongesprekken. Op deze manier kun je precies bijhouden via welk kanaal de meeste gesprekken binnenkomen. Hierdoor wordt duidelijk op welke kanalen je moet blijven adverteren. Op deze manier kun je het marketingbudget zo effectief mogelijk inzetten.

Hoe werkt Call Tracking?

Met het marketingbudget worden online campagnes opgezet voor belangrijke mediakanalen. Denk hierbij aan facebook, website, webshop, instagram etc. Maar hoe kom je erachter via welk kanaal er het meest gebeld wordt? Voor iedere bezoeker is een uniek doorschakelnummer zichtbaar. Vervolgens wordt dit telefoonnummer doorgeschakeld naar jouw telefoonnummer. Doordat deze functies aan elkaar gekoppeld zijn, kunnen gegevens van de beller achterhaald worden. Zo kun je bijhouden vanaf welk kanaal er het meest gebeld word. Investeer dus slim!

de Voordelen

Inzichtelijk via welke kanalen campagnes wél en niet aanslaan. 
Overzicht in de waarde van jouw online kanalen.
Zo effectief mogelijke inzet van het marketingbudget.
Integreer Call Tracking in Google Analytics; zo heb je al het online verkeer in één overzicht.

Google call tracking

Door middel van Google Call Tracking kun je verschillende data achterhalen. Je kunt onder andere gebruik maken van Call Extension, Website Call Conversions & Event Tracking. Met Call Extension kun je een click-to-call button toevoegen aan een mobiele AdWords-advertentie. Jouw bedrijf kan hierdoor meteen gebeld worden. Door gebruik te maken van Website Call Conversions kun je bijhouden via welke kanalen het meeste online verkeer binnenkomt. Ook kun je gebruik maken van Event Tracking: hierbij worden telefonische oproepen gemeten als gebeurtenis in Google Analytics.

Zo kunnen wij jou helpen

Social Elephant kan met Call Tracking inzicht krijgen in het zoekgedrag en de interesses van de bezoeker van jouw website. Zo weten wij op welke campagnes je meer of minder moet adverteren om het marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Wij analyseren alle gegevens en op basis daarvan beslissen wij samen wat de volgende stappen zijn. 

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op!

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden