Content Audit

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Challenge us!

Benieuwd hoe jij online resultaten kan halen?

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring

reCAPTCHA

Een content audit helpt je voor doelgerichte verbeteringen aan de content op je website te zorgen. Klopt de informatie op je website nog wel? Is de content gericht op de juiste doelgroep? Gebruik je overal dezelfde tone-of-voice om bezoekers aan te spreken? Het zijn simpele vragen, waar veel websitehouders het antwoord op schuldig moeten blijven. Waar een blogartikel gericht is op een jonge doelgroep, blijken productteksten een heel zakelijke toon te hebben. Het maakt dat geïnteresseerde jongeren na het lezen van productteksten alsnog afhaken. Evenals dat ouderen de geschreven blogteksten te populair vinden. Iets wat het vertrouwen in je bedrijf negatief kan beïnvloeden. Door een content audit uit te laten voeren, voorkom je het verlies van waardevolle potentiële klanten.

Grondige analyse van bestaande content

Social Elephant start een content audit met een grondige analyse van de huidige content op je website. Vooraf zullen we je vragen naar een beschrijving van de doelgroep van je organisatie, het doel van content op je website, de manier waarop content is samengesteld, enzovoorts. Niet alleen kijken we naar bestaande content, ook letten we op ontbrekende content. Welke informatie zou je toe kunnen voegen om bezoekers beter van dienst te zijn? Is er sprake van pagina’s waarop een 404-foutmelding wordt gegeven? Met name deze foutmeldingen kunnen van invloed zijn op de positie van je website in de zoekresultaten. Reden genoeg om ze tijdig aan te pakken! 


Zelf kan het erg lastig zijn om content gaps te vinden. Voor jou is de werking van producten of diensten immers vanzelfsprekend. Als buitenstaander hebben we die kennis niet! Zo kunnen we je helpen bij het vinden van ontbrekende informatie, welke cruciaal kan zijn in het winnen van vertrouwen bij potentiële klanten.

Advies om je content te verbeteren

Na het uitvoeren van een content audit geven we je doelgericht advies, om voor een verbetering van je bestaande content te zorgen. Op vrijwel iedere website vinden we verbeterpunten! Durf jij te stellen dat de content op je huidige website al perfect is? Met dit advies kun je de content strategie voor je website aanpassen. Mocht je zelf de tijd niet hebben om je huidige content aan te passen, dan helpen we je hier graag bij. Kies bijvoorbeeld voor de toevoeging van videomarketing aan je website, laat websiteteksten herschrijven, of laat een inspirerende infographic ontwerpen! Wist je dat een infographic van invloed kan zijn op het persuasive design van je website? Content creatie is een eitje, als je maar weet hoe het moet!

Nieuwe content generen om bezoekers te prikkelen

Eerder werd al beschreven dat het vinden van content gaps een belangrijk onderdeel is van onze content audit. Samen zoeken we naar kansen om nieuwe, prikkelende content voor je bezoekers te generen. Content waar zij echt iets aan hebben! Vaak betekent dit dat een vraag of probleem van een bezoeker uit je doelgroep moet worden opgelost in de content. Door het probleem te beschrijven en hier vervolgens een oplossing voor aan te dragen, zal een bezoeker een band krijgen met je bedrijf of product. Het vergroot de kans dat zij het product ook daadwerkelijk bestellen. Laat ons de content gaps op jouw website vinden! 

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden