Conversie Optimalisatie Strategie

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Challenge us!

Benieuwd hoe jij online resultaten kan halen?

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring

reCAPTCHA

Het is vaak een hele uitdaging om bezoekers naar je website of webshop te trekken. Op het moment dat je in deze missie geslaagd bent, dient de volgende uitdaging zich aan: hoe zet ik mijn bezoekers om naar klanten? Een conversie optimalisatie strategie helpt je hierbij! Een dergelijke strategie bestaat uit verschillende stappen. Zo is het allereerst belangrijk om te achterhalen via welke weg bezoekers op je website komen. Komen ze via Google, via mond tot mond reclame of via Facebook? (ook een social media strategie is onmisbaar!) 

De klantroute zegt vaak iets over de vraag of wens waarmee een klant zit. Zodra je de klantvraag achterhaald hebt, is het je taak om deze te beantwoorden. Dit kan door een bezoeker van informatie te voorzien, door een bezoeker een product aan te bieden, enzovoorts. 

Staar je niet blind op de plek, waar je de klanten aanzet tot het uitvoeren van een actie. Op basis van deze statistiek wordt immers de conversieratio van je website of webshop bepaalt. Een belangrijk onderdeel van de conversie optimalisatie strategie is het trekken van de juiste bezoekers naar je website. De inhoud van de content op je website speelt hierbij een belangrijke rol.

Data als onderdeel van conversie optimalisatie

Om doelgericht voor verbeteringen in je conversie optimalisatie strategie te zorgen, is het allereerst belangrijk om data te verzamelen. Wie zijn je huidige bezoekers? Op welke zoekwoorden word je momenteel al gevonden? Wat zijn typische kenmerken van de doelgroep van je organisatie? Enzovoorts. Nadat je een schets van de huidige situatie hebt opgesteld, kun je werken aan een schets van de gewenste situatie. Op welke pagina’s wil je producten verkopen? Tot welke acties moeten bezoekers overgaan? Welk type bezoeker wil je trekken, man of vrouw, jong of oud? Data uit je klantenbestand, de statistieken van je website, of bijvoorbeeld data over het zoekgedrag van zoekmachinegebruikers helpt je hierbij.

Het uitwerken van je conversie optimalisatie strategie

Nadat je een schets van de huidige en gewenste situatie gemaakt hebt, kun je de route tussen beide punten uitwerken. Social Elephant helpt je hierbij! Het is namelijk niet altijd even gemakkelijk om de perfecte route voor een klant te vinden. A/B-testen kan een van de mogelijkheden zijn om deze route te optimaliseren. Met welke route behaalde je de beste resultaten? A/B-testen is iets wat vaak meerdere maanden in beslag neemt. Alleen op die manier krijg je betrouwbare resultaten en kun je de conversieratio echt verbeteren. 

Op het moment dat de testen zijn afgerond, kun je de conversie optimalisatie strategie verder uitwerken en implementeren. Houd er hierbij rekening mee, dat je deze conversie optimalisatie strategie voortdurend aan moet blijven passen. Je doelgroep kan veranderen, mogelijk neemt de concurrentie toe, wil je nieuwe producten aanbieden, enzovoorts.

Meer dan een conversie optimalisatie strategie

Ook nadat een bezoeker is omgezet naar een klant, wil je hiermee in contact blijven. Op deze manier vergroot je de kans, dat een klant nog eens bij je terugkomt. Wij denken met je mee over mogelijkheden om hierin te slagen. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van een nieuwsbrief voor klanten, het toevoegen van interessante en prikkelende blogberichten aan je website, enzovoorts. Wanneer optimaliseer jij de conversieratio van je website of webwinkel?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden