Persuasive Design

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Challenge us!

Benieuwd hoe jij online resultaten kan halen?

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring

reCAPTCHA

Persuasive design draagt bij aan de conversie van je website of webwinkel. Het doel van persuasion is het overtuigen van de lezer, door deze op slimme manieren te beïnvloeden. In de afgelopen jaren hebben steeds meer bedrijven zich met dit marketingmiddel beziggehouden. Kijk bijvoorbeeld naar de website van Booking.com! Op deze website word je op verschillende manieren aangezet tot het boeken van een kamer. Het meest zichtbare voorbeeld hiervan is het feit, dat regelmatig gemeld wordt dat ook andere gebruikers naar jouw kamer kijken. Het geeft je het gevoel snel te moeten boeken, om te voorkomen dat de kamer straks weg is. 

Ook voor jouw bedrijf kan het gebruik van persuasive design interessant zijn. Het helpt je bezoekers tijdens het bezoek aan je website aan te zetten tot het uitvoeren van een handeling. Denk aan het bestellen van een product, het afnemen van een dienst, enzovoorts. 

Subtiel gebruik van persuasive design

Waarschijnlijk vind je het als consument bijzonder vervelend, wanneer een verkopende partij opdringerig overkomt. Als bedrijf wil je dit voorkomen! Persuasive design moet er immers niet toe leiden, dat klanten je website wegklikken. Social Elephant helpt je verschillende persuasion technieken op een subtiele manier te gebruiken. Niet alleen in de content strategie van je website, maar bijvoorbeeld ook in het design hiervan, bij de ontwikkeling van je social media strategie, enzovoorts. Hoe maak jij momenteel al gebruik van slimmigheidjes om klanten op een subtiele manier te beïnvloeden? 

Verschillende vormen van persuasive design

Persuasive design kan op verschillende manieren worden toegepast. Een van de meest bekende manieren is het creëren van schaarste, waarbij men bezoekers laat geloven dat producten bijna uitverkocht zijn. Het maakt dat bezoekers het idee hebben minder tijd te kunnen besteden aan het vergelijken van producten en dus eerder een bestelling zullen plaatsen. Let wel, dit werkt alleen wanneer een bezoeker vertrouwt op de kwaliteit van het product. Dit vertrouwen win je onder meer met een goed uitgewerkte content strategie, een passende en betrouwbaar ogende huisstijl en niet te vergeten: uniek design in video marketing. Ook wederkerigheid is een goed voorbeeld van persuasive design!

Bezoekers binnenslepen

Door het strategische plan weet jij onder meer hoe jij die oh-zo-begeerde bezoekers aantrekt. Door de databril, ken jij jouw doelgroep namelijk door en door. 

Wie ze zijn, op welke kanalen ze te vinden zijn en welke concurrenten ze interessant vinden. Je zult de bezoekersaantallen zien groeien. Dat is een goede basis om gericht aan de relatie te gaan bouwen.

Persuasive design strategie voor jouw website

Kies ook voor het gebruik van een persuasive design strategie op je website of webwinkel, om zo je bedrijfsresultaten te verbeteren. Social Elephant neemt je graag bij de hand, om samen te zoeken naar creatieve oplossingen die bezoekers prikkelen. Geen opvallende en schreeuwende vormen van persuasive design, maar een subtiel gebruik hiervan! Kijk bijvoorbeeld eens naar mogelijkheden om infographics in te zetten. Infographics zijn afbeeldingen waarin informatie op een creatieve manier wordt weergegeven. Door verbanden tussen verschillende producten weer te geven, kun je bezoekers aanzetten tot het doen van extra aankopen. Denk aan gerelateerde producten, die men normaliter wellicht niet gekocht zou hebben naast het hoofdproduct.  

Tijd voor actie!

Social Elephant helpt je het begrip persuasive design verder te doorgronden, om hier gericht gebruik van te kunnen maken op je eigen website. Dit doen we zowel bij het ontwerp van een nieuwe website, als bij de optimalisatie van een bestaande website.

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden