Webshop strategie

Word ook een omnichannel retailer, door je niet langer blind te staren op de marketing voor fysieke vestigingen. Onder een omnichannel retailer verstaan we iemand die naast een fysieke winkel ook verschillende andere kanalen gebruikt om producten te verkopen. Deze kanalen kunnen elkaar versterken, waardoor ze niet los van elkaar zouden moeten worden gezien. Het opstarten van een webwinkel is hierbij een eerste stap voorwaarts! De webwinkel alleen is echter niet voldoende om online te presteren. Een goede Webshop Strategie bevat ook methodes om bezoekers te trekken, om je vindbaarheid te vergroten en om de customer journey te optimaliseren.

Social Elephant helpt je van het moment waarop een potentiële klant voor het eerst in aanraking komt met je bedrijf, tot ver na de aankoop in je webwinkel. De customer journey stopt namelijk niet na een aankoop. Door de klant betrokken te houden bij je bedrijf, zal deze in de toekomst sneller terugkeren. Wanneer werk jij je Webshop Strategie met ons uit?

Een aantrekkelijk design voor je webwinkel

Na de uitwerking van je webshopstrategie, begint het opzetten van de webshop bij de ontwikkeling van een fraai design. Dit design moet bezoekers aanspreken en aansluiten bij de kernwaarden van je organisatie. Waar een klant plezier beleeft aan een bezoek aan je fysieke vestiging, moet dit ook gelden voor je online webwinkel. Prikkel een bezoeker met kortingsacties, laat een bezoeker deelnemen aan een interactie onder blogberichten, enzovoorts. Neem in je webshopstrategie op, wat de kenmerken van je doelgroep zijn. 

Bovenal moet het design een grote mate van gebruiksvriendelijkheid bieden aan klanten. Op het moment dat een klant producten niet snel genoeg kan vinden, zal deze een concurrent bezoeken. Over het algemeen is hier sprake van na vijf tot zes muisklikken.

Trek bezoekers naar je webwinkel

Wanneer je webwinkel online staat is het zaak om je eerste bezoekers te trekken middels online lead generatie. Dit kan op verschillende manieren worden uitgewerkt in een webshopstrategie! Op korte termijn presteer je met advertenties binnen zoekmachines en op andere websites. We noemen dit ook wel Search Engine Advertising (SEA). Een goed zoekwoordenonderzoek en een klantschets hebben hierbij een grote invloed op de resultaten. 

Let in je webshopstrategie niet alleen op de korte termijn. Ook op langere termijn wil je klanten via de zoekmachine naar je website trekken. Search Engine Optimization (SEO) vormt hiervoor de oplossing. Net als bij SEA, kan het zoekwoordenonderzoek je bij SEO helpen om content te optimaliseren. Welke zoekwoorden moeten in de content worden opgenomen?  

Van een bezoeker een klant maken

Hebben de eerste bezoekers je website gevonden? In dat geval is het zaak om van deze bezoekers klanten te maken. Dit is de laatste stap in je webshop strategie. Het optimaliseren van de conversie van je website is vaak niet eenvoudig. Op welke plekken zet je klanten aan tot het doen van een aankoop? Hoe begeleid je klanten door de customer journey? Enzovoorts. Het is belangrijk om in te spelen op de vraag waarmee een bezoeker naar je website komt. Hoe kun je hier het beste in voorzien?

Maak een persoonlijke afspraak

Wij voorzien je graag van passend advies voor het uitwerken van een webshop strategie en zorgen voor de uitvoering hiervan. Zo ben jij straks een echte omnichannel retailer, die zijn of haar bedrijfsresultaten ziet verbeteren! Nog belangrijker, wij helpen je de doelgroep van je organisatie op de juiste wijze aan te spreken in een online omgeving. 

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden